Şimşek bir rüya görse…

Çarpıcı bir haber: 10 ayda 12 bin şirket kapanmış, kepenk indirmiş. Geçen yıl aynı dönemde kapanan şirket sayısından yüzde 20 daha fazla…

Aynı dönemde yeni kurulan şirket sayısı ise 91 bin…

Demek ki bir taraf çökerken, öbür tarafta bir dinamizm var. Ekonomideki sıkıntıyı yansıtan husus, kurulan şirketlerin hız kesmesi, kapanan şirketlerin hızlanması.

Kurulan şirket sayısı 2023 Ekim’e göre yüzde 2,8 azalırken, kapanan şirket sayısı yüzde 8,6 artmış. Kapanan şirketlerin daha da artması bekleniyor.

Bu kapanmalar Mehmet Şimşek’in “sıkı para” politikasından, yüksek faizden kaynaklanıyor. Öyleyse hemen faizler tekrar indirtilmeli mi?..

BU MERKEZ LAF DİNLEMEZ

Şimşek, bir gece rüya görüp sabah Merkez Bankası’na “nas var, faizi indirin” diye emir verse bugünkü Merkez Bankası yönetimi bu emri dinlemez. Cumhurbaşkanı böyle bir emir verse onu da dinlemezler.

Siyasi beklentisi, göze girme çabası olmayan, iktisat ilminin doğrularından sapmayan isimler bugünkü yöneticiler. Güvenilir olmaları buradan geliyor.

Cumhurbaşkanı ‘faizi indirin’ derse bunu dinlemezler ama Cumhurbaşkanı her an onları görevden alabilir. Çünkü Merkez Bankası’nın bağımsızlığı 3 Sayılı CB Kararnamesiyle kaldırıldı.

Hala piyasalarda “Erdoğan karar değiştirir mi?” sorusu var… Hatta, ABD’de Trump’ın seçim kazanması üzerine Berat Albayrak mı gelecek, diye boş dedikodular dolaştı.

Gelinen aşamada Erdoğan umudunu Şimşek’in politikalarının başarısına bağladığı için şimdilik böyle bir ihtimal yok.

Sorun, Şimşek’e verilen yetkinin sınırlı olduğunun görülmesi: İşte, ortada yapısal reform yok.

LABORATUVAR DENEYİ

CB siteminde 10 Temmuz 2018’de Merkez Bankası’nın bağımsızlığı hukuken de kaldırılınca, eli rahatlayan Erdoğan, saygın ekonomistlerimizden Naci Ağbal’ı alıp, Prof. Kavcıoğlu’nu getirmişti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, emri şöyleydi:

Bugün Merkez Bankası Başkanıyla görüştüm, faiz düşsün dedim. Faiz yükünü maliyetlerin üzerinden kaldırırsak enflasyon da düşer.” (1 Haziran 2021)

Erdoğan bunu söylerken enflasyon yüzde 17.53 idi, evet yüzde 17.53.

Faiz de yüzde 19, evet yüzde 19 idi.

Tabii emir uygulandı, faiz indirildi. 2023 seçimlerine Erdoğan, “faiz indirimi sürecek” diyerek girdi. Herkesin düşük faizli krediye ihtiyacı var, bundan daha etkili seçim propagandası olabilir miydi?

Seçim ayı Mayıs 2023 enflasyonu TÜİK’e göre yüzde 63.72’ye fırlamıştı. ENAG’a göre yüzde 109.01 gibi dehşet verici bir orandaydı.

Faiz yüzde 8.5’ti.

Demek ki 2021’den 2023’e faiz yüzde 19’dan emirle yüzde 8.5’e indirtilmiş ama enflasyon yüzde 17.53’ten TÜİK’e göre yüzde 64’e fırlamıştı.

Faiz sebeptir”in tam tersi bir sonuç doğmuştu.

İktisat tarihine geçecek önemde acı bir tecrübedir bu.

ŞİMŞEK’İN YETKİLERİ?

Düşük faiz popülizmi sırasında birçok şirket kurulmuş, milyonlarca insan borçlanmıştı. Şimdi kepenk kapatıyorlar, borç yükünün altında eziliyorlar maalesef.

Öyleyse hemen “faiz sebeptir”e dönülsün mü?

Felaket olur bu. Merkez Bankası Başkan Yardımcısı Prof. Cevdet Akçay’ın deyişiyle “bütün linkler kopmuş”, teker teker yeniden bağlanıyor, henüz yol uzun.

İktisatçı Prof. Selva Demiralp, “Merkez Bankasının belini bükerek daha ağır hareket etmesine sebep olan” faktörlere dikkat çekerek “enflasyonu düşürmenin maliyeti, enflasyonun maliyetini aşıyor” diye yazdı; başta kurumlara güvenin sarsılmış olması, izlenen politikada topluma güven verilememesi, verimliği artırıcı politikalar olmaması gibi sebepler… (Dünya, 22 Kasım)

Şimşek’in yetkileri para politikasıyla sınırlı gözüküyor, “yapısal” sorunlara girmiyor. Hukuk sorunlarını, Kamu İhale Kanunu ağzına almıyor mesela. Başbakan Erdoğan’a karşı Ali Babacan’la birlikte Merkez Bankası’nın bağımsızlığını savunmuş olan Şimşek, bugün Merkez Bankası’nın 3. Sayılı CB Kararnamesi’nin dışında bırakılması yolunda tek kelime etmedi.

24 Ocak Kararlarında Turgut Özal’ın, 14 Nisan Kararlarında Kemal Derviş’in sahip olduğu yetkiler Şimşek’te görülmüyor. Başbakan Demirel’in ve Başbakan Ecevit’in onlara verdiği yetkileri, Cumhurbaşkanı Erdoğan Şimşek’e vermiyor.

Güveni artırmak ve özelikle de yatırım çekmek için bu konularda hükümet ciddi adımlar atmalı, “kurallar ve kurumlar” güçlendirilmeli… Ama çok da umutlu değilim.

YORUMLAR (153)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
153 Yorum
  • şenol ekren / 26 Kasım 2024 17:21

    Berat Albayrak’ın Hazine ve Maliye Bakanlığı döneminde, Türkiye’nin yerli kaynaklarına olan yatırımlar hız kazandı ve özellikle altın rezervleri konusunda önemli adımlar atıldı. 2019 ve 2020 yıllarında Türkiye, altın üretiminde tarihinin en yüksek seviyelerine ulaştı. Yerli altın üretimi, dışa bağımlılığı azaltmak ve ekonomiye katkı sağlamak adına ciddi bir stratejik hedef olarak belirlendi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cem / 25 Kasım 2024 15:14

    Yav yeter azaltın şu reklamları.yazi okunmuyor

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okur / 24 Kasım 2024 15:31

    M.Kemal 1925' de, İnönü 1946' da, C.Bayar 1957' de, Erdoğan 2011' de görevi bıraksalardı,Türkiye normal ve iyi durumda bir ülke olabilirdi.

    Yanıtla (15) (7)
  • mehmet ordu / 24 Kasım 2024 16:40

    M, Kemal 195 yılında görevi bıraksaydı bu gün Afganistan'dan kötü olurduk...

    Yanıtla (17) (9)
  • Karar Okur / 24 Kasım 2024 17:11

    1923 öncesinde Nezihe Muhittin liderligindeki kadınların parti kurmak için başvuruda bulunabildiği, işgal altında Halide Edip' in miting düzenleyebildiği ülkeydik.1925 sonrasında ise Nezihe muhittin'i akıl hastanesine atan, Halide edip'i vb isimleri sürgüne yollayan, Fatıma Medineyi öldüren Recep zühtüyü milletvekili yapan ülke seviyesine geriledik.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar Okur / 24 Kasım 2024 21:18

    Türkiye hiç bir tarihte İran, Afganistan olmadı ama 1923 den önce Nezihe Muhittin liderliğinde kadınlar partisi kurmak için başvurulan , işgal altında Halide Edip'in miting yaptığı ülke; 1925 den sonra Nezihe Muhittin'in akıl hastanesine kapatıldığı, Halide Edip'in sürgün edildiği, Fatma Medine'nin katilinin milletvekili yapıldığı hale geriledi.

    Yanıtla (2) (1)
  • vatandaş / 24 Kasım 2024 21:37

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK VE İSMET İNÖNÜ hariç dediklerine hak veriyorum.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur / 24 Kasım 2024 23:09

    G.Washington, o zaman iki dönem şartı olmamasına rağmen kendiliginden ayrılabildi. Putin ile Medvedev defalarca halef-selef olabildi.Bizde padişahlar ile kardeşleri, M.Kemal ile İnönü, Erdoğan ile Gül vs bile problem yaşadı.Egemenlik hırsının bizde daha yoğun olması ilginç.

    Yanıtla (1) (0)
  • Tayfun tayfun / 25 Kasım 2024 08:32

    Ülkeyi yöneten 22 yıllık iktidar için tek bir cümlen yokmu... 1925 d'en 1938 e kadar ekonomik, kültürel ve tarımsal reformlar yapmış bir líder in görev bırakmasından bahsediyor, millet e ait ne varsa Satan bir yönetimin tek yöneticisi için tek kelime etmiyorsun.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 25 Kasım 2024 11:39

    Gözlük al bir de öyle oku, o zaman yorumda Erdoğan yazdığını da görebilirsin.

    Yanıtla (0) (1)
  • Tayfun tayfun / 25 Kasım 2024 08:23

    Hangi konuda umudumuz kaldıki. Satırlarla yazılsa yeridir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Real / 25 Kasım 2024 01:00

    Laf dinlemezler mi? Sayın yazar Türkiye'de değil de başka bir ülkede yaşıyor heralde.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Garip Karar Okuru / 24 Kasım 2024 23:14

    Azerbaycan'daki kongreye devlet 1800 kişiyi, ABD'deki zirveye 5 uçak insan ve malzemeyi götürüyor. Ama okulların öğretmenler odasındaki ısıtıcılar, engelli öğrencilerin okul servisleri tasarrufa kurban gidiyor. Ben Şimşek'in yerinde olsam bu çelişkiler ortadayken çalışmam. Ama o benim. Şimşek'in midesi demek bunu kaldırıyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Solcu / 24 Kasım 2024 23:44

    Türkiyede saltanat ismen kalktı ama uygulamada devam etti.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cenk Cemil / 24 Kasım 2024 22:16

    Bu ülke bu kadara püsküllü bir belayla karşılaşmamıştı !

    Yanıtla (1) (0)
  • Cenk Cemil / 24 Kasım 2024 15:59

    Sayın taha Akyol Bey...İkidara Yazılı Basın Köşe Yazaralrı olarak "YETER ARTIK, ÇEKİN GİDİN" diye ne zaman hitab edeceksiniz ! Ülkemizde nereye el atılsa, her ley elinizde kalıyor ! Nüfusun yarısı açlık sınırının altındaki maaşla hayata tutunmaya çalışıyor ! Ekonomi ve buna bağlı olarak piyasalar ateş pahası ve perişan ! Daha ne bekleniyor ?

    Yanıtla (13) (0)
  • Bekir Uney / 24 Kasım 2024 17:04

    Yıllar üzerinden bu günden daha iyi bir yıl gösterin.Gercek rakamlarla.

    Yanıtla (0) (5)
  • vatandaş / 24 Kasım 2024 21:56

    bizden niye bekliyorsun kendin bir araştırsana , ha ben bulamadım dersen o başka sana tarih tarih verebilirim.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Rıza / 24 Kasım 2024 02:15

    Çok güzel bir Arap atasözü var, gerçi Araplar bile bu güzel deyişe itibar etmezler ama ben gene yazayım “ mücerreb le yeccerreb” Türkçesi “ denenmişi deneme” biz “ dön baba dönelim” misali aynı beklenti içinde dolanıp duruyoruz. Bir sene iki sene değil ki, yirmi iki sene geçti hala az kaldı düzelecek ninnisi dinliyoruz, ve ne acı ki inanıp bekliyoruz, hiç sormuyoruz biz bu duruma neden düştük , nerede hata yaptık, nasıl bu durumdan kurtuluruz?.

    Yanıtla (60) (3)
  • birol / 24 Kasım 2024 07:15

    İslamcı, Dindar, Muhafazakar, Milliyetçi seçmenin gittiği adres AKP dir. Toplum bu kimlik ekseni üzerinden kutuplaşmıştır. Öyle bir hal ki adeta düşmanlaştırılmıştır. Teğmenlere yapılan insanlık dışı hakaretten bunu anlıyoruz. Seçmen oy tercihinde ekonomiye değil kimliğe bakıyor. Değilse Dünyanın neresinde var yüzde 7o enflasyona sebep olanların tekrar seçildiği.

    Yanıtla (31) (2)
  • karar okuru / 24 Kasım 2024 12:28

    Rahmetli Necmettin Erbakan söylerdi bu sözü: "Denenmiş denenmez!" derdi.

    Yanıtla (13) (2)
  • Muhammet Apaydın / 24 Kasım 2024 14:05

    Gurur ve kibir buna el veriyor mu da?...

    Yanıtla (0) (0)
  • mustafa yüksel / 24 Kasım 2024 17:15

    Ali Rıza, bu duruma biz düşmedik. Erdoğan tarafından düşürüldük.

    Yanıtla (6) (0)
  • Bekir Uney / 24 Kasım 2024 17:21

    Kaç yaşındasın bilmiyorum.Bu sözleri söylemek için en geri doksan doğumlu falan olmalısın.Size önerim önce ikibin ikiyi inceleyin ve geriye doğru ya 1939 kadar herhangi bir konuyu karşılaştırın ve rakmlara iyi bakın o zaman doğruları söylersiniz.Yurkiyeyi yönetecek daha belediye başkanlık mazbatasını almadan önce valiyi sonra hakimleri hasladi şimdide iç işleri bakanına davranış lari.Adalet ,i ağızları ile belirliyorlar.İslerine gelirse Adalet var gelmesse yok.Erdogan orada halkın oyu ile duruyo

    Yanıtla (1) (6)
  • vatandaş / 24 Kasım 2024 21:47

    haklısınız ama bazı kurumlar düzelmedikçe ve kedilerin trafolara girmesini önleyemedikçe,bu iş biraz zor gibi.hilenin biri bitiyor,biri başlıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Elbaki huvel baki / 24 Kasım 2024 10:57

    Şimdi ortada sizin de yazdığınız apaçık gerçekler varken, ve Amerika da yeniden kesfedilmedigine göre, bu enflasyon,nas, faiz vb.konularda ki tutarsız uygulamaların sebebi ne? Milletin bu kadar fakr u zaruret içine düşürülmesi nasıl açıklanabilir Taha bey?

    Yanıtla (13) (0)
  • Zekeriyya / 24 Kasım 2024 13:19

    elbaki hüvel baki Allah'a mahsus.

    Yanıtla (2) (2)
  • Elbaki huvel baki / 24 Kasım 2024 20:40

    Evet "yalnız ebedî olan O'dur" dostum.Ben de başka bir şey demiyorum ki.

    Yanıtla (0) (0)
  • Poyraz / 24 Kasım 2024 20:25

    Merkez bankasi gücünü anayasadan değilde ,başkandan aldığı sürece herhangi bir görüş ayrıliğinda görevden alacak korkusuyla gidilecek se ekonomi düzelmez yani güçler ayrıliği olmasi lazim, liyakat olmasi lazim, anayasadan güç alması içinde bu iktidarla olmaz yeni hükumet yeni iktidar, reformlar gerekli.

    Yanıtla (0) (0)
  • GİRESİNLİ / 24 Kasım 2024 20:19

    Bunlardan benim hiçbir umudum yok.
    Tasarruf ve adalet yoksa boş.

    Yanıtla (3) (0)
  • Atatürkçü / 24 Kasım 2024 19:17

    Demokrasi, meclis denetimi,basın özgürlüğü, çok partili hayat, kurallı işleyiş iyi birşey olsa Atatürk yürürlükten kaldırmazdı.Ulu önderimizin dedigi gibi "ihtilalle, inkılapla" yani kuralsızca, tek partiyle, kuvvetler birligiyle, muhalifleri tasfiyeyle,zorla yapılmalı herşey.Akp ve Mhp idare i maslahatçı; ebedi başkomutanımızın dediği gibi "idare i maslahatçılar esaslı inkılapçı olamazlar" Diktatörlük yerine hibrit (otoriter ve demokrasi karışımı) rejimle yetinenler amaca ulaşamazlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Muhriç / 24 Kasım 2024 05:13

    Ekonomist değilim ama enflasyon;
    1- Birim emtea ve hizmete düşen TL miktarının sürekli artmasını sağlayacak şekilde sürekli para basılması (devlette gelirlerin giderlere yetmemesi),
    2- Üretimimizin tüketimi karşılayamaması, arz-talep dengesinin kurulamaması,
    3- Maliyetlerin ilk maddeye bağlı olarak sürekli yükselmesi,
    4- Enflasyon beklentisi ve ekonomik güvensizlik nedeni ile halkın tasarrufa değil, harcamaya yönelmesi,
    5- hukuk güvencesi olmadığından yatırım gelmemesi nedeniyle oluyor.

    Yanıtla (12) (0)
  • Muhriç / 24 Kasım 2024 12:12

    Yorumu yazma nedenim; bu yönetimin, belirttiğim sebeplerden hiç birine bir çözüm getiremeyecek olmasına dikkat çekmekti. Hala; banknot matbaasına fazla mesai yaptıran KÖİ ödemelerine, devletin yersiz mürifçe harcamalarına çözüm bulmak yerine; emekli, asgari ücretli gibi dar ve sabit gelirlileri sıkıştırarak enflasyonu çözebileceklerini sanıyorlar. O kesim nefes bile alamıyorken, nasıl üfleyecek de enflasyon ocağını harlandıracak? Hukuk ve mülkiyet güvencesi olmadan yabancı yatırımcı gelir mi?

    Yanıtla (10) (0)
  • vatandaş / 24 Kasım 2024 21:42

    ama o ekonomist,ondan dahamı iyi bileceksiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhriç / 24 Kasım 2024 12:19

    Doğrudan yabancı yatırımcı gelmeden, ihracat bir türlü ithalata yetişemiyorken, rekor faiz oranları ile borçlanırken TL'nin yabancı paralar karşısında değer kaybı önlenebilir mi? Kısaca Şimşek filan hikaye. Bunların bu anlayışla enflasyonu halletmeleri mümkün değil.

    Yanıtla (10) (0)
  • Cemşit / 24 Kasım 2024 17:54

    Enflasyonun ana sebebi ikinci maddenizdeki arz talep dengesinin bozulmasıdır. Her şeye uyarlayabilirsiniz. Para basmak arzı arttırmaktır, bastığınız kadar talep yoksa arz eğrisi kayar ve paranın fiyat noktası düşer. Basitçe değeri düşer. Dolar talebi artarsa ve siz talep artışı kadar arz oluşturamazsanız talep eğrisi yukarı kayar. Doların değeri artar. Mal ve hizmet için de aynı. Bu da bize Almanyanın her sene ikiyüz üçyüz milyar dolar kâr etmesine rağmen parayı saçıp savurmamasının sebebini anl

    Yanıtla (0) (0)
  • mustafa yüksel / 24 Kasım 2024 17:08

    Taha bey ''Çok da umutlu değilim'' diye bitirmiş yazısını. Yani hala biraz iyimserlik var. Biz hiç umutlu değiliz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Birisi / 24 Kasım 2024 02:14

    Faizler dip yaptığında komşum oğluna 500.000 liraya 120 ay vadeli aylık ödemesi 5000 lira krediyle 180 m2 bir daire satın almıştı. Bugün dairenin değeri 6 milyon lira içinde 20.000 liraya bir kiracı oturuyor. Oğlanda mühendis eşi de...Şimdi Almanya da çalışıyorlar. Komşu yatıp kalkıp AKP ye dua ediyorlar. Servet transferi nasıl yapılır küçük bir örnek!

    Yanıtla (40) (4)
  • İdo / 24 Kasım 2024 17:04

    Birisi bide adamın parası varsa yada geliri bir yıl için yeterli varsa 10 larca daire alsa ne kar kar etmiş oluyor bide kiraya veriyor he bire daire alsın geliri az, fakir olan nasıl alacak.
    Şuan bu zulmü yaşıyor ..kira maaşı geçmiş..

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 24 Kasım 2024 10:09

    Vergi sermayeden alınsın ki emekçinin üstündeki o ağır yük kalksın, sermaye tavana yayılsın.bir kişi yüzlerce daireye ,dükkana ,arsa ,tarlaya ....sahip olmasın ,ticari mantıkla kullanılan her sermayede vergi alınsın . (VE AHLAK)

    Yanıtla (14) (0)
  • Ali Malat / 24 Kasım 2024 14:46

    Değerli Ido kardeş vergi "sermayeden" alınmalı demişsin. bunu anlıyamadım.kastın verginin ,gelir getiren malın nominal değeri üzerindenmi alınsın diyorsun.Eğer bu ise liberalizmin merkezi olan İngiltere bunun üzerine çalışıyor.İslam ekonomisinin temelide budur.üretimde mecburiyet.malın varsa üretim yapmak mecburiyetindesin. kaynak Prof.Mannan,Prof. Sebahatdin zaim, Abdülkadir Udeh. saygılar.

    Yanıtla (3) (2)
  • İdo / 24 Kasım 2024 16:52

    Aynen ,
    Servet belli bir küçük azınlığın elinde kalmamış olacak yatırıma dağılacak dolayısı ile tabana da dağılmış olacak
    Allah'ın koyduğu her yasa en doğru olandır.

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 24 Kasım 2024 16:56

    Ali malat,
    Evet onu anlatmak istedim.
    Mal Allahındır diyenin işte onu diyen var ya işte onun binlerce dairesi Ankara'da olmazdı.

    Yanıtla (0) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 24 Kasım 2024 16:17

    Kendisi de ekonomist oldugu icin yetkilerin hepsini vermiyor , biraz da haliyle kendine ayırıyor , bundan daha doğal ne olabilir !

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 24 Kasım 2024 14:43

    Sadece muhafazakarlar değil, öncesi de çok kötü.İlerici, sol, Atatürkçü, medeni geçineni vs herkes aynı maalasef. Prof. olmuş adam, sürekli karısını dövüyor.Konu genetik kesinlikle.Atatürk ilerisini gördüğü için biz bize benzeriz demiş zaten.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 24 Kasım 2024 08:09

    Şimşek bu kadar zordurumdayken geldiyse neden tam yetki verirseniz gelirim diyemedi?ingilterede rahat ken neden bu yükün altına girdi?enteresan değilmi?

    Yanıtla (25) (1)
  • Haber / 24 Kasım 2024 11:37

    ‘Sen ekonomiye bak siyasete karışma’ demişlerdir. O da her muhafazakar gibi ekonominin ayrı siyasetin ayrı şeyler olduğuna ikna olmuştur. Şaşıracak bir şey yok.

    Yanıtla (9) (3)
  • Okur / 24 Kasım 2024 13:08

    Karar yazarları da(Taha bey dahil) muhafazakar, hiç öyle birşey demiyorlar.Modern ve bilimsel önerilerde bulunuyorlar.Cumhuriyet gazetesinin 1930 model ekonomi reçelerini fazla okumuşsunuz heralde, herkesi öyle sanıyorsunuz.

    Yanıtla (5) (3)
  • Cebir / 24 Kasım 2024 14:41

    Yahu 1930 lara gitmeye ne gerek var, iktidarla muhafazakar entellektüeller arasında açılan farkı siz görmüyorsanız yorumcu ne yapsın. İktidarın yolaçtığı hangi sorun olsa ve muhalefet eleştirse konuyu siyasallaştırmayın diyor. Neredeyse Suriye politikasının bile siyaset üstü bir konu olduğuna inandıracaklar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Em.Mem. / 24 Kasım 2024 14:20

    Milleti faize mahkum ettiler. Bu kafayla enflasyon düşmez.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 24 Kasım 2024 11:12

    “Güveni artırmak ve özelikle de yatırım çekmek için bu konularda hükümet ciddi adımlar atmalı, “kurallar ve kurumlar” güçlendirilmeli… Ama çok da umutlu değilim.”

    İlk on yıl söylem ve aldatmalarına kapılmıştınız, şimdi mi gerçekler ile yüzleşiyorsunuz. Günaydın!,!

    Yanıtla (9) (4)
  • Mehmet Durmuş / 24 Kasım 2024 14:11

    Taha beyin çoğu konulardaki iktidarın ilk on yılı için söyledikleri de doğru idi, şimdiki çoğu eleştirileride öyle.

    Sizin çözemediğiniz doğruların doğru zaman ve ortam da bilimsel ciddiyette söylenmesi...

    Yanıtla (5) (1)
  • Mehmet Şafak Özhan / 24 Kasım 2024 10:36

    Türkiyenin tek problemi Tayyip Erdoğan'dır. O gitmeden hiç bir şey düzelmez.....

    Yanıtla (31) (1)
  • Okur / 24 Kasım 2024 14:09

    İşte bu.. Karar yazarlarının etrafında dönüp durdukları, ama bir türlü söyleyemedkkleri gerçek. Erdoğan'dan kurtulmak, ülkenin bütün sorunlarının çözümü için ön koşul haline gelmiştir.

    Yanıtla (15) (0)
  • Mürsel / 24 Kasım 2024 13:55

    Türkiye yüzde 2,5 küçülmüş araba üretimi azalmış. Ülke küçülüyor ama dönüşüyor da.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 24 Kasım 2024 13:45

    Halen şu olsa bu olsa ile hayal kumanın alemi yok. AKP 23 yılda ekonominin yapısını bozdu. ve bu umurunda değil. ve bu süreçte M.Şimşek yine vardı.

    Yanıtla (13) (0)
  • DALGACI / 24 Kasım 2024 09:33

    Aynı şeyi defalarca yapıp farklı sonuçlar bekleyenlere ne deniyorsa...
    Aynı adama 23 yildır oy verip farklı davranacağını sananlara da o denir...

    Yanisi, seçilen suçlu da onu defalarca seçenler masum mu?

    Ne memleket ama...

    Yanıtla (52) (2)
  • mehmet Durmuş / 24 Kasım 2024 11:26

    İnanç sorunlarını çözmeden sosyal (toplum) sorunları,
    Sosyal sorunları çözmeden de ekonomik sorunları çözmek bilimsel olarak mümkün görünmüyor.
    Bilimin öncelenmesi içinde yediden yetmişe toplumun aydınlanması gerekiyor. Yalnız aydınnanmanın bedeli hep ağır olur yani içerisinde sosyal patlamaları barındırır...

    Yanıtla (12) (4)
  • Muammer / 24 Kasım 2024 13:07

    Güzel yorum.
    Aynen de öyledir.

    Yanıtla (2) (0)
  • dem / 24 Kasım 2024 13:15

    demokrasiyi katletmişsin be dalgacı. girip çıkıp kendine oy mu atıyorsun yoksa

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 24 Kasım 2024 13:06

    Hayata din eksenli bakan kanaat önderleri, hayatla ilgili yeni kavramlar üretemedikleri için, var olan kavramları tersinden okuyarak yeni bir şey yaptıklarını sanıyorlar. 'enflasyon sebep, faiz sonuç' var sayımını 'faiz sebep, enflasyon netice' demek gibi. özgürlüğe vurgu yapmak için 'Allah'a kul olmak özgür olmaktır' demek gibi.

    Yanıtla (2) (2)
  • Okur / 24 Kasım 2024 13:00

    İktidarın değişmesi lazım bence ama değişmeyecek

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 24 Kasım 2024 11:29

    İçinden geldigim muhite, yetersizliğime öfke dolu olduğumdan,travmalarımı bazen başkaları üzerinden anlatmaya çabalıyorum; bazen yazarlara sataşıyorum; bazen genetiğime ,ortadogulu ve taşralı olmama kızıyorum.Yıllarca ,Almanyada tuvalet bekçiliğini yaparken hissettiğim ruh halini üzerimden atamıyorum.Abdullah cevdet'in genetik degişim için batıdan damızlık önermesine uydum, tüm yakınlarımı yabancılarla evlendirdim, çünkü konu genetik bence.80 sonrası eğitim alanlar beni anlayamaz.

    Yanıtla (3) (8)
  • Karar okuru / 24 Kasım 2024 12:03

    Yüzyıl önce manda isteyenler haklıydı.Doğulu ve güneyli toplumlar maalesef kendilerini idare konusunda zorluk çekiyorlar.Eğitimi olan da bu nedenle yurtdışına kaçmaya çalışıyorlar, zamanla orada sonraki nesillerle genetikleri de belki düzelir bir umut.Avrupadaki tüm hanedanların germen kökenleri bile çok şey ifade ediyor.

    Yanıtla (3) (5)
  • Cut / 24 Kasım 2024 11:40

    Anladiysam Arap olayim...yetis Hayrettin Hoca..Faize Kar Payi demek de kurtarmayacak bizi...
    TUSIAD faizi indirmek icin erken demiş..demek ki otada isler tikirinda. Kabak kucuklerin basina patliyor anlasilan..
    Dunya sisteminin kurgusu da bu degilmi zaten..Gucun belli ellerde toplanmasi..Liberalizmin enstrumani faiz,kaldirac vs..hep bunun icin..Ekonomi Bilimiymis. Hadi canim sende..

    Yanıtla (5) (7)
  • Ziya Keskiner / 24 Kasım 2024 11:37

    Mesele, Mehmet Şimşek ya da bir başkası meselesi değil. Mesele doyumsuz, hep kendisi kazansın, başkası asla kazanmasın, dünya sadece ve sadece bana kalsın anlayışındaki insan tipi meselesi. Bu insan tipini yetiştiren sistem değişmedikçe daha çok şirket kapanır, açılır.

    Yanıtla (12) (0)
  • Ziya Keskiner / 24 Kasım 2024 11:34

    Kimse kimseyi kandırmasın; "kapandı" denilen şirketlerin neredeyse tamamı, daha fazla kazanmak, hep kendisi kazanmak düşüncesindeki ana şirketlerin kurdurdukları aparat şirketler. Ya da kara para aklamak için kurulmuş/kurdurulmuş şirketlerdir. Ya da önü arkası hesaplanmadan, hayal tacirliği yapanların kurduğu şirketlerdir. Hesabını kitabını düzgün yapan, çok kısa zamanda çok fazla ve haksız kazanç elde etme hırsı içine girmeyen şirketler, her dönemde ayakta kalmasını bilmiştir.

    Yanıtla (8) (3)
  • karar okuru / 24 Kasım 2024 11:23

    kolay konu değil. çok boyutlu bir iş. devletin yanlış para politikaları uygulaması ekonomik krizi derinleştirir. bu, yüksek faiz belirlese idi ekonomiyi düzeltirdi anlamına gelmez. konunun üretim, katma değer, verimlilik… birçok olmazsa olmazı var. bunları ayrıca çözmek gerek.

    Yanıtla (12) (1)
  • karar okuru / 24 Kasım 2024 11:22

    Kurumların uyum içinde çalışması, güven ortamının oluşturulması, kurallara saygının savunulması doğru. Bürokrasi içinde bir yapılanmaya “bağımsız”lık vermek ise denetim ve denge ile bağdaşmaz. Çünkü kötüye kullanım ve kötü yönetim her yerde olabilir.

    Yanıtla (4) (2)
  • Karar okuru / 24 Kasım 2024 11:15

    Doğulu toplumlar maalesef kendilerini idare konusunda çok ciddi bir zayıflık gösteriyor. Bu yüzden pek çok doğulu ve güneyli ülke sömürge, manda, koloni dönemi yaşamış ama batı ülkeleri bu duruma düşmemiş. Neden acaba?

    Yanıtla (9) (6)
  • OKuR / 24 Kasım 2024 11:02

    Erdoğan'ın, "Siz bu kardeşinize yetkiyi verin, ondan sonra bu faizle, şunla bunla nasıl uğraşılır göreceksiniz" söylediği 2018'de 5.29 olan dolar kuru bugün 34.60 TL. yetki verin ama sorumluluk vermeyin.verdiler yetkiyi alıyorlar etkiyi

    Yanıtla (16) (1)
  • Efedamat / 24 Kasım 2024 10:57

    Bu iktidar ve Erdoğan seçim sandığına gömülmedikçe bu ülke adalet refah huzur hak hukuk göremez.
    Sakın ha muhalefet güven vermiyor demeyin. Çünkü bu ülke bu iktidardan kötüsünü bir daha asla görmez.

    Yanıtla (13) (0)
  • İdo / 24 Kasım 2024 09:59

    Günü kurtarmak için ve o günkü seçimi kazanmak için NAS var dedi. Nas çok şey için var..... mülakat için yok mu ?

    Yanıtla (21) (0)
  • Takipci / 24 Kasım 2024 09:39

    Sn Simsek emir dinlermi dinlemezmi bilemem, ama bildigim bir sey var: "Ihale Kanununun 200 defadan fazla degismesinde" sn Simsek'in buyuk rolu var...

    Yanıtla (16) (1)
  • Takipci / 24 Kasım 2024 09:57

    Sn Simsek'ten cok sey bekleniyor, kendisi sonucta bir Fon Yoneticisi, ufku her seye yeter mi? Bir K.Dervis degil, bir N.Agbal bile degil...

    Yanıtla (22) (1)
  • İdo / 24 Kasım 2024 09:56

    Daha önce söyledik şimşek bir şey yapamaz ,gidenler de vergi, zam bırakabilirler di. Kafa değişecek,sistem değişecek.

    Yanıtla (8) (1)
  • Muhtar / 24 Kasım 2024 09:48

    Evde İnternet kullanacısıyım. 190 TL olan aylık kullanım ücreti sözleşme sürem bitip yenisini yapmak için 560 istiyorlar. Bu kurum hemde devlete bağlı kurum. Yani diyeceğim oki enflasyon rakamları, faiz azaltılması ne kadar gerçekçi. Çarşı, market, pazar yeri hiç öyle demiyor. Resmi enflasyon rakamları asgari ücret, memur maaş artışı.,emekli maaşı için belirleniyor

    Yanıtla (24) (0)
  • Bir yaşlı okur / 24 Kasım 2024 09:47

    Siz öyle mi sanıyorsunuz? Hala mı?

    Yanıtla (1) (0)
  • o aslan / 24 Kasım 2024 09:20

    sayin akyol hasta entube edilmiş durumda ,yani yoğun bakimda ya düzelene kadar beklenecek yada fişi cekilecek.
    Bana oyle geliyorki biraz daha beklenip daha sonra fişi cekecekler , ondan sonrasi ölen olur kalan sağlar bizimdir olacak,yani altta kalanin cani ciksin.

    Yanıtla (9) (0)
  • M.NURI GOREN / 24 Kasım 2024 08:53

    2-Trump kime ‘’Aptallık etmeyin!’’ demişti hatırlayan var mı?
    Gelir dağılımında dengesizlik olan,yüksek enflasyon ve yüksek faiz kıskacına yakalanan her ülkede yöneticilerin çok ciddi şahsi kazançları vardır.Buna YOLSUZLUK deniyor.
    Asgari ücretin 17.000TL olduğu bir ülkede bazılarının giydiği ayakkabı 50.000TL olabiliyorsa,…
    ÖTESİNİ SÖYLEMEYECEĞİM..demişti şair.

    Yanıtla (15) (0)
  • M.NURI GOREN / 24 Kasım 2024 08:47

    ‘’..Amerikan Başkanı seçilen Trump, sadece Irak rejiminin son 25 yılında üst kademelerde vazife almış devlet adamlarından -çoğu ünlü- 23 kadar ismin Amerikan bankalarındaki şahsi hesaplarında 597 milyar dolar'larının bulunduğundan haber vermiş, (kimilerinin 50-60 milyar dolar, kimilerinin 20-25 milyar dolar..) ve bunlara el konulabileceği korkusu da birilerini sarmış..

    Bu rakam sadece Irak için böyle ise….’’

    Yanıtla (8) (0)
  • İdo / 24 Kasım 2024 08:13

    Reyiz
    sebep, enflasyon ,faiz sonuçtur.

    Yanıtla (11) (1)
  • Musta / 24 Kasım 2024 00:06

    Sadece kapanan şirketleri sayarak hata yapıyorsunuz. Son 1 yılda hiç ticari işlem yapmayan şirketler resmiyette açık ama fiiliyatta kapalı. Ve bunlar o kadar çok ki!

    Yanıtla (13) (5)
  • göktuğ / 24 Kasım 2024 08:01

    Arkadaş hadi dediğin şekilde hata oldu. Tablonun görünüşüne baksana, iflasa doğru gidiyoruz. Rabbim izin verirse tekrar hizmete hazırız

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar Okuru / 24 Kasım 2024 07:23

    Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz,
    Görünür rütbe-i aklı eserinde

    Özeti: Lafla peynir gemisi yürümez. Yaptıkları, yapacaklarının da göstergesi!

    Yanıtla (6) (0)
  • Cem Öz / 24 Kasım 2024 07:00

    Olmaz.Çünkü olmaz?

    Yanıtla (2) (0)
  • Ty / 24 Kasım 2024 06:51

    Öyle şımardılar ki artık eşi de tv 'lerde her gün çıkıp insanlık dersi veriyor. Abd adamı geliyor dur bakalım Trump mı Putin mi memn edecek yoksa ikisini de mi memnun edecek yoksa işi zor. Öcalan ı diyarbakır eyalet valisi yapar, türkçe kürtçe resmi dil olur peki arapça ne olacak. Göç idaresi doğanlar ile 2.935 milyon suriyeli var diyor yalana bak ilk geldiklerin 3 milyondan fazla idi rahat 5 milyonu geçmiştir.

    Yanıtla (8) (0)
  • haluk d / 24 Kasım 2024 06:41

    sayin yazar Tayyip bey gitmeden hiç bir sorun düzelmez. Bunu emekli kardeşlerimize anlatmak lazım 12.500 tl maaş kader değil.

    Yanıtla (6) (0)
  • Tek / 24 Kasım 2024 01:38

    Yorumların yüzde seksene yakinini kopyala yapistirci bir kişi değişik adlarla yapıyor..cehaleti içerikle ilgili tek harf yazamadigindan belli.yazdiklarinin yarışı hep aynı konunun propagandasi.sayın yazar görüyordur bunu..

    Yanıtla (6) (2)
  • okur / 24 Kasım 2024 01:51

    Doğru Adler tek farklı kişiler.

    Yanıtla (2) (2)
  • Tek / 24 Kasım 2024 06:35

    Katil her zaman olay mahalline gelir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Fani / 24 Kasım 2024 06:33

    Hayalinizdekiler hayal ettiklerimiz güzel olmasına güzelde, karşımızda ne yaptığı ne yapacağı belli olmayan, dağlar var dağlar nokta.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 24 Kasım 2024 02:08

    "Bu kapanmalar Mehmet Şimşek’in “sıkı para” politikasından, yüksek faizden kaynaklanıyor. Öyleyse hemen faizler tekrar indirtilmeli mi?..." Sayın Yazar, bu şartlarda faiz yüksek değil. Düşük faiz politikası sırasında kurulan veya eskiden kurulup yozlaşan verimsiz işletme sayısı yüksek. Onları batıran bugünün politikaları değil, dünün politikaları. Gerçi yazının devamında durumu açıklamışsınız ama ortalık "Taha Akyol bile yüksek faize isyan etti!" diye cümlenizi alıp tedavüle sokacak trol dolu!

    Yanıtla (5) (1)
  • Düşünceli / 24 Kasım 2024 05:30

    Troller zaten çamur atmak için yazıyorlar, yanlış anladıklarından değil. Anlamadıkları da çok ama anladıklarını da çarpıtıyorlar. Dolayısıyla onları dikkate almak için bir neden yok.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kaya / 24 Kasım 2024 05:21

    Bu günkü şartlarda yapılacak olan belli. Palyatif tedbirle de ancak bu kadar olur. Yani olmaz. Şimşek bu şartlar da bu görevi nasıl kabul etti. Bazen çayı geçmek için attan inip, yuları sıkı tutup karşıya öyle geçmek gerek. Şimdilik hiç kimse konforundan vazgeçmiyor. Nasıl olacak ki?

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 24 Kasım 2024 04:20

    yanlış kanaatlere de kapılmayalım. kolay konu değil. çok boyutlu bir iş. devletin yanlış para politikaları uygulaması ekonomik krizi derinleştirir. bu, yüksek faiz belirlese idi ekonomiyi düzeltirdi anlamına gelmez. konunun üretim, katma değer, verimlilik… birçok olmazsa olmazı var. bunları ayrıca çözmek gerek.

    Yanıtla (1) (1)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 24 Kasım 2024 03:39

    Şimşek ilk düğmeyi yanlış ilikledi....artık düzelmez sadece fakir daha fakir zengin daha zengin olmaya devam edecek....tefeci tahsilatlarına devam edecek....enflasyonu üretenlere dokunulmadığı sürece çözüm yok.Onlarda kendisininde bulunduğu sınıf .

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 24 Kasım 2024 02:40

    Şimşek'in görevi ekonomiyi sağlıklı bir şekilde rayına oturtmak değil seçim ekonomisi için gerekli (Milleti kandırmak için bu şart) parayı toparlamak bunun dışında turkiye ekonomisini düzeltmesini beklemek gibi boş hayallere yada rüyalara kapılmayın

    Yanıtla (25) (2)
  • Pızzz beyy / 24 Kasım 2024 02:18

    Mesele şu efendiler:
    Yargı bağımsızlığı.
    Yargı bağımsızlığı.
    Yargı bağımsızlığı.
    Yargı bağımsızlığı.
    Yargı bağımsızlığı.
    Yargı bağımsızlığı.
    Yargı bağımsızlığı.
    Yargı bağımsızlığı.
    Yargı bağımsızlığı.
    Yargı bağımsızlığı.
    Yargı bağımsızlığı.

    Yanıtla (43) (3)
  • Ty / 24 Kasım 2024 02:06

    Kardeşim bugün en az 500 bin tarım Bag kur emeklisi var bunlar 350 dolar maaş alıyor. 100 dönüm tarladan iyi. 2000 den önce insanlar ekip biçiyor hayvancılık yapıyordu şimdi yan gelip yatıyorlar. Yumurtayı yoğurdu marketten alıyor. 60-70 m2 vasat evler 60-70 maaşa tekabül ederdi şimdi 90-100 m2 daha iyi evler yine 2-3 milyon tl ama müteahhitler ev yapmıyor. Herkes yiyecek işine girdi çünkü orda hile çok kazanç da iyi. Asgari ücretli araba ile işe gidiyo 20 binden az alan yok.

    Yanıtla (2) (17)
  • Etem / 24 Kasım 2024 01:23

    Asıl sorun bu hükümetin yaptığı bütün yanlışların yanına kar kalması. Bir bedel ödeme korkusu olmadığından da ülkeyi deneme tahtasına çevirdiler.

    Yanıtla (36) (2)
  • Ty / 24 Kasım 2024 01:11

    Kızılay da 3 ay önce yarim ekmek arası 100 gr dana eti döner 185 tl idi bugün 295 olmuş 150 gr da 435 tl. Ocak zammı karşılama olsa gerek. Kardeşim 82 de memur maaşı 70 dolar tekabül 2002 de ancak 400 dolar kadardı. Maaş baktım 400 lt benzin zor alınıyordu şimdi 45 bine 900 lt alınıyor. Halkta öyle açlık filanda yok. Polisler heryerde teyakkuzda, adalet bakanı tehdit ediyor Şimşek sıkintı yok diye gülümsüyor.

    Yanıtla (1) (13)
  • karar okuru - ... / 24 Kasım 2024 01:00

    bu işler öyle nass la falan olmuyormuş demek ki... ekonomi diye bir bilim dalı varmış, faizin düşük olması iyiymiş ama zorla veya bir emirle indirilmemeliymiş. faiz, hükümete güven oluştuğunu da gösteren, ona not veren bir barometre gibiymiş. zorla güzellik olmazmış.

    Yanıtla (20) (1)
  • Niyet / 24 Kasım 2024 00:40

    Eninde sonunda 2001 krizinin benzeri olacak, kaçış yok geciktikçe şiddeti malesef artacaktır.iktisat ilmi böyle diyor..yazın yediğin hurmalar kışın tırmalar....

    Yanıtla (11) (2)
  • Bende / 24 Kasım 2024 00:39

    Bende umutlu değilim ... O iş bitti gayrı

    Yanıtla (9) (1)
  • Musto / 24 Kasım 2024 00:33

    15 gün önce 60 TL'ye aldığım yumurtayı bugün 90 liraya aldım..Herhalde tavukların köküne ya kıran girdi, yahut da Küstüler yumurtlamıyorlar... İktidar her gün bir vukuat yaratıyor, ülke gerildikçe geriliyor.. Dışarıdan ne yatırım ne de para geliyor..Parası olan yatırım yapmıyor parasını güvenli limanlara taşıyor. Üreten de satan da bunu görüyor. Erdoğan'ın Birkaç yıl önce dediği gibi.. Bugünler daha iyi günleriniz, maalesef ülkemiz daha iyiye gitmiyor. Aydınlık günler göreceğimiz de meçhul...

    Yanıtla (30) (1)
  • Erkan Özeray / 24 Kasım 2024 00:29

    Faiz düşürme inadı, 2018 de başlamadı. Daha önce de vardı ve her "faiz düşmeli" dendikçe döviz kurları yükseliyordu.

    Yanıtla (11) (2)
  • Adler / 24 Kasım 2024 00:26

    Orta ve uzun vadede ekonomimizi ve güvenliğimizi bekamizi tehlikeye sokacak unsurlar için hazirligimiz var mı..hayatında tek sayfa okumamış ama herşeyi bilenler bu konularda üstüne düşeni yapıyor mu .ya belediyeler hükümet ve devlet..depremler...kuraklık..tarım..susuzluk..su savaslari..milyonlarca ilkokul iki seviyesindeki öğrencileri liseden lise mezunu olamayacaklari universiteden mezun etmek..uyusturucu..Esra erolluk vakaların her yaş ve sınıfta artması..ailenin çöküşü...tüketim çılgınlıği..

    Yanıtla (12) (3)
  • ALINTI / 24 Kasım 2024 00:25

    Bizimde mal varlığımız araştırılsın,Neden fakiriz diye (!)

    Yanıtla (22) (2)
  • Cemşit / 24 Kasım 2024 00:23

    12 aylık bütçe açığı iki trilyon tl ( not:sıfır atılmış hali, yeni para ). İki bin milyar. Bu durumda enflasyon düşer mi? Çoluk çocuk genç yaşlı kişi başı kabaca 25.000 . Bu büyüklükteki bütçe açığı ile enflasyon düşmez, düşemez.

    Yanıtla (11) (2)
  • Abbas / 24 Kasım 2024 00:22

    Bolu Isparta Kilis üç sarı sevici. İkisi metalci biri bitkisel. Kendini akıllı sayan ihaleciler. Biraz iş öğrenin. Bir okka beş bin yeşil. Yüz okka beşyüz bin yeşil. Atla uçağa hem suit oda hem fantazi hem Yüksek hava. .Yeni Akım ...Ezan susmaz bayrak inmez vatan bölünmez pardon YEŞİL BÖLÜNMEZ.

    Yanıtla (15) (2)
  • serçe / 24 Kasım 2024 00:19

    Her kim dış güçler emperyalizm Bop Siyonizm diyorsa
    ciddiye alamıyorum.
    Gülme geliyor.

    Yanıtla (10) (6)
  • tavşan. / 24 Kasım 2024 00:15

    Çinli bir araç firmasına ÖTV indirimi yapılıyor.
    ÖTV neden artırılmıştı.
    Çünkü kasada döviz yoktu halk araç almasın döviz gitmesin isteniyordu.
    Çinli firmaya indirilince döviz açığı yine başlayacak.
    Avrupa araçları satılmayacak
    Şu hesaplandı mı?
    Avrupa Türkiye'ye ceza keserse ne olacak
    Örneğin bizim mallara gümrük uygularsa ÖTV koyarsa ne yapacağız.

    Yanıtla (12) (5)
  • OKuR / 24 Kasım 2024 00:15

    Kemal Sunal film repliği "Lütfücüm herşeyi yapıyorum ama gözlerimden ateş çıkaramıyorum:)

    Yanıtla (6) (4)
  • tavşan. / 24 Kasım 2024 00:13

    Şimşek ve ekibi aslında bir şey yapmıyor. Onun külahını buna giydiriyorlar.
    Ekonominin temel kuralı üretim yapmak ihracat yapmak döviz kazanmak ülke ekonomisini borçsuz döndürmektir.
    Şimşek gelince dış borcumuz azaldı mı
    Üretim arttı mı
    Cari açık kapanıyor mu?
    Hiç birine olumlu cevap veremiyoruz.

    Yanıtla (29) (3)